Cod produs:  trei
Autor(i):  George W. Burns
Editura:  Trei
Aparitie:  2019
Tip Coperta:  plastefiata lucios
Nr. Pagini:  576
Format:  13x20 cm
ISBN: 978-973-707-531-4
54,00 Lei 59,00 Lei
Reducere 8%
 In limita stocului disponibil
    Distribuie pe Facebook  

101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti. Folosirea metaforelor in terapie

Ce faci, ca psiholog ori ca părinte, când copilul se închide în sine, refuză să-şi exprime grijile şi nevoile ori este cuprins de teamă şi de neîncredere? Cum va fi reclădită puntea afectivă şi comunicativă cu universul celui mic? Depănând zeci de poveşti cu tâlc, psihologul australian George Burns demonstrează în ce fel metafora terapeutică poate reînnoda legătura cu cel mic, oferindu-i căi pentru adaptarea la provocările cotidiene. 

Autorul lămureşte în ce fel povestea curativă poate fi integrată firesc în terapie şi cum pot fi create şi folosite în cabinet noi metafore vindecătoare. Utile pentru toţi cei care lucrează cu adolescenţi şi copii, resursele terapeutice din cartea 101 poveşti vindecătoare pentru copii şi adolescenţi pot fi combinate şi cu alte tehnici novatoare, cum ar fi terapiile prin joc, artă, muzică şi dramă.


George W. Burns este psiholog clinician şi director la Milton Erickson Institute of Western Australia. Este, de asemenea, formator şi conferenţiar universitar, fiind autorul a şapte cărţi dedicate poveştilor terapeutice, depresiei ori aplicării meditaţiei zen pentru îmbunătăţirea sănătăţii mentale.


Cuprins:

Mul?umiri

Introducere

Ce oferă această carte

Un cuvânt, două despre… cuvinte

Poveşti orale vs poveşti scrise

Structura acestei căr?i

Povestea 1. Povestea poveştii


Partea întâi: Cum să-i „mişti" pe copii şi adolescen?i prin arta povestirii


Capitolul I. Magia metaforei

De ce să le spunem copiilor şi adolescen?ilor poveşti vindecătoare şi cu tâlc?

O scurtă istorie a poveştilor cu tâlc

Cum ne motivează poveştile

Cum ne educă poveştile

Modul în care poveştile ne transmit nişte valori

Cum ne disciplinează poveştile

Cum reuşesc poveştile să ne ofere experien?ă

Cum facilitează poveştile rezolvarea de probleme

Modul în care poveştile ne schimbă şi ne vindecă

Când să nu vorbim prin poveşti


Capitolul 2. Îndrumări pentru o povestire eficientă

Zece îndrumări pentru o povestire eficientă

Şase îndrumări pentru rostirea naratorului


Capitolul 3. Instrumente şi tehnici

Căr?ile, ca sursă de poveşti vindecătoare: biblioterapia

Teatrul ca sursă de poveşti vindecătoare

Înregistrările video sau dvd-urile ca sursă de poveşti vindecătoare: videoterapia

Marionete, păpuşi şi jucării ca metafore

Jocul ca metaforă

Umorul ca metaforă

Metafore experien?iale

Metafore create de copii

Poveşti depănate împreună

A discuta sau a nu discuta?

Partea a doua. Poveşti vindecătoare, poveşti cu tâlc


Capitolul 4. Învă?ăminte care îmbogă?esc via?a

Povestea 2. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru copii

Povestea 3. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 4. Hrăneşte ceea ce vrei să creşti în tine

Povestea 5. Ai grijă de tine

Povestea 6. Ridică-te şi râzi

Povestea 7. Nu contează doar ce faci, ci şi cum o faci

Povestea 8. Ob?ine maximul din ceea ce ?i se oferă

Povestea 9. A face ceea ce ştii mai bine

Povestea 10. Căutarea fericirii


Capitolul 5. A-?i păsa de tine însu?i

Povestea 11. Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru copii

Povestea 12. Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 13. Recunoaşterea propriilor abilită?i

Povestea 14. Lasă-l pe Joe să o facă

Povestea 15. A descoperi lucrurile care te fac special

Povestea 16. Importan?a acceptării complimentelor

Povestea 17. Ce dai aia primeşti

Povestea 18. Fii bun, nu perfect!

Povestea 19. Fii tu însu?i

Povestea 20. Creşterea conştiin?ei de sine


Capitolul 6. Schimbarea tiparelor comportamentale

Povestea 21. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copii

Povestea 22. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 23. Cercetează tu însu?i

Povestea 24. A învă?a să gândeşti liber

Povestea 25. Bazează-te pe ce ştii să faci mai bine

Povestea 26. Învă?area unor noi trucuri

Povestea 27. Un gest care a schimbat o întreagă suburbie

Povestea 28. A aduce o schimbare

Povestea 29. Schimbarea tiparelor comportamentale

Povestea 30. Nu mă mai tem


Capitolul 7. Gestionarea rela?iilor

Povestea 31. Prinsă la mijloc: O poveste pentru copii

Povestea 32. Prinsă la mijloc: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 33. Crearea şi men?inerea prieteniilor

Povestea 34. Cei patru prieteni credincioşi

Povestea 35. Negocierea unei solu?ii

Povestea 36. Prieteni noi

Povestea 37. Descoperirea tandre?ei

Povestea 38. Retragerea în sine

Povestea 39. Pune-te în locul celuilalt

Povestea 40. A-?i face prieteni şi a-i păstra


Capitolul 8. Gestionarea emo?iilor

Povestea 41. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru copii

Povestea 42. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 43. A te distra

Povestea 44. Cultivarea satisfac?iei

Povestea 45. A bate furia în cuie

Povestea 46. Când umorul te ajută

Povestea 47. Când te ambalezi prea tare

Povestea 48. Înva?ă să râzi

Povestea 49. Schimbându-?i postura, î?i schimbi şi sentimentele

Povestea 50. Exprimarea congruentă a emo?iilor


Capitolul 9. Cum să creezi gânduri constructive

Povestea 51. Gestionarea doliului: O poveste pentru copii mici

Povestea 52. Gestionarea doliului: O poveste pentru copii

Povestea 53. Un gest de bunăvoin?ă

Povestea 54. Lucrurile pot să nu fie ceea ce par a fi

Povestea 55. Recadrarea pozitivă

Povestea 56. Gândurile determină sentimentele

Povestea 57. Găsirea de excep?ii în cazul generalizărilor

Povestea 58. A învă?a să foloseşti ceea ce ai

Povestea 59. A învă?a să deosebeşti o situa?ie de alta

Povestea 60. Trezirea încrederii (contribu?ia lui Susan Boyett)


Capitolul 10. Dezvoltarea aptitudinilor pentru via?ă

Povestea 61. Confruntarea cu o dilemă morală: O poveste pentru copii

Povestea 62. Confruntarea cu o dilemă morală: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 63. A învă?a despre reguli

Povestea 64. Uneori se întâmplă lucruri groaznice

Povestea 65. A te mul?umi cu ceea ce ai

Povestea 66. Asumarea responsabilită?ii

Povestea 67. Luarea de decizii

Povestea 68. A privi diferit

Povestea 69. Depăşirea fricii

Povestea 70. Secretele succesului


Capitolul 11. Crearea deprinderilor în rezolvarea de probleme

Povestea 71. Depăşirea obstacolelor: O poveste pentru copii

Povestea 72. Depăşirea obstacolelor: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 73. Rezolvarea de probleme în colaborare

Povestea 74. A întoarce o problemă pe toate fe?ele

Povestea 75. Rezolvarea unei probleme

Povestea 76. A te mul?umi cu ceea ce eşti

Povestea 77. A învă?a să împărtăşeşti

Povestea 78. A avea grijă de lucrurile neglijate

Povestea 79. A fi stăpân pe situa?ie

Povestea 80. Punerea unei dorin?e


Capitolul 12. Gestionarea momentelor dificile din via?ă

Povestea 81. A îndepărta durerea: O poveste pentru copii

Povestea 82. Gestionarea durerii: O poveste pentru adolescen?i

Povestea 83. A învinge un bătăuş

Povestea 84. Am doar nouă ani

Povestea 85. A face fa?ă bolii

Povestea 86. Găsirea de solu?ii

Povestea 87. Confruntarea cu schimbările

Povestea 88. Ridică-te înapoi în picioare

Povestea 89. Confruntarea cu gândurile suicidare

Povestea 90. Înva?ă să-?i por?i singur de grijă


Capitolul 13. Poveşti vindecătoare create de copii 

Povestea 91. Stafia care a învă?at cum să-i sperie pe al?ii (de Sam Green)

Povestea 92. Fata (de Pia Hill)

Povestea 93. Ce va fi (de Erin Kelley)

Povestea 94. Povestea lui Mary-Jane (de Anthea Challis)

Povestea 95. Problema lui Sally (de Emma Barley)

Povestea 96. Via?a mea (de Nathaniel Watts)

Povestea 97. Povestea vie?ii mele (de Oliver Potts)

Povestea 98. Când rockul te salvează (de Jonathon Matthews)

Povestea 99. Când nu mai pot face nimic (de Stephanie Wood)

Povestea 100. Povestea lui Lucy Mac (de Corin Eicke)


Partea a treia. Crea?i propriile voastre poveşti vindecătoare pentru copii


Capitolul 14. Cum pot folosi eficient metaforele?

Posibile căi pentru o terapie eficientă prin metaforă

Posibile capcane pentru o terapie eficientă prin metaforă


Capitolul 15. De unde să mă inspir pentru poveştile vindecătoare?

Metafore construite pe baze validate ştiin?ific

Metafore construite pe bază de eroi

Metafore create din imagina?ie

Metafore bazate pe tehnici terapeutice

Metafore inspirate de o idee

Metafore construite pe poveşti spuse de copii

Metafore bazate pe umor

Metafore construite pe poveşti transculturale

Metafore inspirate de cazuri din terapie

Metafore construite pe experien?ele vie?ii de zi cu zi

Îndrumări pentru folosirea poveştilor din via?a personală


Capitolul 16. Cum planific şi prezint poveştile vindecătoare?

Abordarea pro

1. Face?i o evaluare centrată pe obiectiv

2. Planifica?i metaforele

3. Prezenta?i-vă metaforele

4. Opri?i-vă, privi?i şi asculta?i

5. Ancora?i povestea în realitate


Capitolul 17. Cum să îi învă?ăm pe părin?i să spună poveşti vindecătoare

Poveşti pentru părin?i şi parentaj

Ce trebuie să ştie părin?ii care folosesc metafore

Paşii în care îi învă?ăm pe părin?i să povestească

Un exemplu de povestire eficace a părintelui

Cum îi ajutăm pe părin?i să-şi formeze talentul de povestitori

… Şi povestea merge mai departe

Povestea 101 N-ai vrea să fii învă?ătoarea mea?


Bibliografie pentru poveşti metaforice